Prowadzący: dr Paweł Mysera, prof. ASP
Punktem wyjścia dla ram programowych Pracowni Rzeźby w Architekturze jest rzeźba oraz jej znaczenie w przestrzeni życiowej człowieka. Rzeźba posiada olbrzymi potencjał emanacji wrażeń, wyrażania emocji, sensualnych odczuć, intelektualnych doznań.
W przestrzeni społecznej staje się ona istotnym nośnikiem wiedzy historycznej, przejawem zbiorowej i jednostkowej pamięci, a w wypaczonej wersji wyrazem dominacji i zawłaszczania wspólnej przestrzeni. Dlatego istotą szeroko pojętej rzeźby w przestrzeni społecznej jest jej rola w międzypokoleniowej wymianie myśli w duchu poszanowania wszelkiej odmienności. Społeczny aspekt rzeźby przejawia się w międzykulturowym dialogu i negocjacji postaw obywatelskich, mających wpływ na budowanie relacji wzajemności, wspólnotowości i współodpowiedzialności za przestrzeń rozumianą jako wartość aprioryczną.
Podstawowym celem programu Pracowni Rzeźby w Architekturze jest inicjowanie przenikania sztuki w naturalne środowisko człowieka. Mając na uwadze specjalizujący charakter pracowni, istotny staje się fakt kształtowania wśród studiujących twórczych postaw wobec otaczającej rzeczywistości oraz konieczność nabywania odpowiednich kompetencji zawodowych. Podejmowanie wyzwań artystycznych w przestrzeni publicznej wymaga pracy na podstawie konkretnego miejsca, jego historycznych, społecznych, naukowych czy też kulturowych kontekstów. Specyfika specjalizacji określa interdyscyplinarny charakter badania rzeźbiarskich zjawisk w szerokim ujęciu. Na podstawie pogłębionych studiów nad przestrzenią w pracowni powstają projekty o charakterze site-specific, instalacji, obiektów, miejsc pamięci. Zajęcia prowadzone w systemie korektowym są obligatoryjne na V semestrze jednolitych studiów magisterskich, a po wyborze specjalizacji jako wiodącej, kontynuowane do końca IV roku.
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, J. Sajdak I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener w Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, E. Machowska I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI.. plener W Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, E. Machowska I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI.. plener W Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, K. Renes I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener w Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, K. Renes I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener w Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, A. Mackiewicz I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener w Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, M. Ciszewski I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener w Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2010, M. Ciszewski I r. POMYSŁY CZERPIE SIĘ Z ZIEMI, plener W Dłużewie, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2011, J. Kacperski III r. PRZEKĄTNA, plener w Dłużewie, fot. J. Kacperski
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2011, J. Kacperski III r. W POLU WIDZENIA, plener w Dłużewie, fot. J. Kacperski
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, K. Mazur-Jaszek III r. plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. K. Mazur-Jaszek
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, B. Białek III r. plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, B. Białek III r. plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, S. Bałdyga III r. bez tytułu, plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. K. Mazur-Jaszek
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, S. Bałdyga III r. bez tytułu, plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. K. Mazur-Jaszek
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2015, S. Bałdyga III r. bez tytułu, plener MARCOWE MIGDAŁY, Dłużew, fot. K. Mazur-Jaszek
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, I. Olszewska, TRENDY, collage
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, I. Olszewska, TRENDY, collage
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, I. Olszewska, TRENDY, collage
- Rz. w Arch. P.Mysera, 2018, M. Koawalczyk III r. Pomnik, Roztoczański Park Narodowy, plansza
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, M. Majdak, Projekt autorskiej ekspozycji w MSN w Warszawie, fot. M. Majdak
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, M. Majdak, Projekt autorskiej ekspozycji w MSN w Warszawie, fot. M. Majdak
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, M. Majdak V r. Projekt autorskiej ekspozycji w MSN w Warszawie, fot. M. Majdak
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, A. Pannebakker IV r. CZWARTY FILAR, projekt rzeźby w przestrzeni publicznej
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2018, A. Pannebakker IV r. CZWARTY FILAR, projekt rzeźby w przestrzeni publicznej
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, I. Klukowski IV r. PATELNIA, projekt instalacji
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, KOMPOZYCJA Z ELASTOMERÓW, M. Kowalczyk IV r. fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, BADANIE PRZESTRZENI, M. Aniołkowski, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, BADANIE PRZESTRZENI, M. Aniołkowski, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, BADANIE PRZESTRZENI, M. Aniołkowski, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, M. Kowalczyk IV r. KOMPOZYCJA Nr 6, fot. M. Kowalczyk
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, M. Kowalczyk IV r. PROJEKT UKŁADU PRZESTRZENNEGO W SYTUACJI MIEJSKIEJ
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, I. Klukowski IV r. FORMA POWIETRZNA
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, M. Kowalczyk IV r, fot. P. Mysera
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, W. Dobrowolska III r. z cyklu RYSY, fot. W. Dobrowolska
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, W. Dobrowolska III r. z cyklu RYSY, fot. W. Dobrowolska
- Rz. w Arch. P. Mysera, 2019, W. Dobrowolska III r. PRZESTRZEŃ AKUSTYCZNA, fot. W. Dobrowolska